Nová éra trhu s květinami? Blýská se na lepší časy

12:33

Není to tak dávno, co jsme s kamarádkou Lucií seděly v jedné z brněnských cukráren u dortu a pozorovaly fádní květinovou výzdobu na stolečku pro dva. Najednou se mě zeptala: „Představ si květinářství. Co se ti vybaví jako první?“ Odpověděla jsem pravdivě. „Kýbl s odkvetlýma růžema, nejspíš někde v nákupním centru.“ Zlehka se zavrtěla na židli a začala přemýšlet nahlas. O kytkách, které cestují stovky kilometrů, nevkusných květinových vazbách, stereotypním sortimentu a nakonec i o tom, že to přece musí jít i jinak.

O pár týdnů později jsem se vydala pro kytici mámě k narozeninám. „Květiny má ráda, tak se plácnu přes kapsu a dám jí něco fakt pěknýho,“ říkala jsem sama sobě a s chutí vyrazila do květinářství „tam co vždycky“. Floristka vyslechla moje zřejmě příliš obecné přání, udělala piruetu a na pult u kasy vyskládala hromadu gerber v několika odstínech růžové, nerozkvetlé tulipány a modré (!) růže v kombinaci s čímsi, co vypadalo jako mikroverze listů od palmy. „To by se mamince mohlo líbit,“ řekla bezelstně a začala rovnou vázat. Stála jsem tam, Alenka v říši divů, a usilovně přemýšlela, jak z toho vycouvat. Vzpomněla jsem si na Lucii a na její nespokojenost s tím, co jsem právě prožívala v přímém přenosu. Kytku jsme nakonec společnými silami uvázaly, ale abych byla upřímná, takhle jsem si to nepředstavovala.

Ještě dlouho potom mi vrtalo hlavou, jak s touto zkušeností naložím a kam půjdu pro květiny příště. Rozhodla jsem se pro průzkum trhu a rozjela pátrání po květinářství, které by splňovalo moje kritéria v oblasti estetiky, ale například i z hlediska ekologických stop, které jeho provoz vytváří.

Samotnou mě překvapilo, že alternativa existuje a co víc, není jen jedna. Co všechno jsem během svých pátracích cest objevila a jaká jsou specifika květinářství „mimo hlavní proud“ se dozvíte už v pondělí 30. 5. na stránkách muniMEDIA (http://munimedia.cz). A možná budete příjemně překvapeni. 

PS: Na závěr pár fotek jako důkaz, že nekecám!












You Might Also Like

1 komentárov

  1. Luční květiny jsou nádherné :-) . Já si je také chodím trhat na louku. Květiny mi rostou i na zahradě, ale ty netrhám, nechávám si je na zahradě, aby mi tam hezky kvetly :-) . Přece jen v té váze zas tak dlouho nevydrží. Přes zimu si občas udělám radost růžemi, které si objednávám přes rozvoz květin , takže mám doma rozkvetlé květiny celý rok :-) .

    OdpovědětVymazat

Popular Posts

Subscribe