Mobilné záhrady: Na mapu Bratislavy čoskoro pribudne nová záhrada

2:07



Komunitné záhrady sa v Bratislave stali veľmi populárnym fenoménom. Navštívila som viaceré z nich a každá ma svojím spôsobom prekvapila. Jedna je do detailov premyslená, každý ma presne pridelený box, inde si zase „na divoko“ môžete pestovať čokoľvek a iný člen záhrady vám záhon ochotne poleje. Niektoré sú známe a verejnosti otvorené, do iných sa dostanete len v osobnom sprievode záhradkárov. Mnohé záhrady trvalo sídlia na vyčlenenej ploche zeme, no vznikajú tu aj mobilné záhrady stojace na princípe dočasnosti. V Bratislave ich zakladá občianske združenie Vnútroblok.



Minulú jeseň zaplavila internet správa, že najznámejšia bratislavská mobilná záhrada na Sasinkovej končí. Majiteľ sa rozhodol na pozemku stavať a záhradkári sa museli vysťahovať. Občianske združenie Vnútroblok však v tom čase oslovila riaditeľka školy na Karpatskej, ktorá videla potenciál v nevyužívanom školskom dvore. Pri hľadaní témy do projektu FENO.wo.MEN ma zaujala práve táto mestská záhrada. Vybrala som sa preto na jednu z brigád v záhrade a porozprávala som sa s iniciátormi projektu aj s novými záhradkármi. 

Ako fungujú bratislavské mobilné záhrady v praxi? Ako vyzerá stavba novej záhrady na Karpatskej? A komu bude záhrada slúžiť? 

Odpovede sa dozviete už vo štvrtok 5. mája na webe muniMEDIA

You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts

Subscribe