Mateřství vs. otcovství

4:59

Jsem odpůrkyní genderových stereotypů. Nemyslím si, že je nutné, abych uměla uvařit, špičkově uklidit byt, vyprat nebo vyžehlit. Naučila jsem se vyměnit žárovku, posekat trávník, přišroubovat poličku. Zvláštní? Divné? Jiné? Pro mě naprosto normální.

V rámci projektu FENO.wo.MEN jsem proto hledala téma, které by se zabývalo právě rozdělením klasických rolí ve společnosti. Volba padla na problém mateřství vs. otcovství. Zajímalo mě, jestli se najde muž, který se dobrovolně vrhne na přebalování plenek, krmení, uspávání a spoustu dalších činností spojených s narozením potomka. Jak se říká, co sis nadrobil, to si taky sněz. V případě miminek ale platí, co sis udělal, to si taky přebal.

Oslovila jsem svého bývalého kolegu z rádia Petra Kopčila, o kterém jsem se doslechla, že je na mateřské dovolené s čerstvě narozenými dvojčaty. Petr mi vysvětlil, že všechno je trochu jinak, ale zároveň, že s dětmi tráví čas opravdu jiným způsobem než většina tatínků. Jaký je Petrův názor na zapojení se do procesu starosti o dítě a jak se on sám podílí na výchově svých potomků, se dočtete ve středu 4. května na Munimédiích.


You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts

Subscribe